löljigt löjligt

Nu ska jag vara ärlig med er här. Jag har inte riktigt förstått varför människor kallar varandra "bebis". Skulle det vara en komplimang då eller? Vem vill bli kallad bebis, då kan man ju lika gärna skriva "barnunge" eller nåt sånt skit. "Bebis" låter dessutom väldigt konstigt "jag älskar dig bebis", det skulle jag inte kunna skriva. Skulle vara som att man gav någon en förolämpling ju. Nej att kalla varandra "bebis" har jag inte riktigt förstått än..

En annan sak som har stört mig ett tag (nu när vi ändå är inne på namn till varandra) är när killar spelar innebandy och kallar varandra "gubbar". Haha när jag och Emma kollade på innebandy för ett tag sen så var det ett lag och ingen hade kommit in i målbrottet, ändå så sprang dom runt där med pipig röst och sa "bra gubbar". Naaj, asså lämna smeknamnet "gubbar" till dom äldre med lite kraftigare röst.

Igår var det kul när vi satt sargvakt. Motståndarlaget, Umeå, hade en väldigt fin pepgrej innan matchen började. Haha lagkaptenen började med att säga "ett, två, tre" och sen stämmde hela laget in på "FYRA". Hahahahahaha ett, två, tre, fyra. Då var man påhittig minsann. Medan herrarna kommer där och tar våran "spiders". Först hade dom "huh" och det försökte vi kopiera, dock märkte vi att "huh" inte lät så bra med en bunt tjejer som hade väldigt ljus röst så vi bytte till "spiders", och nu har dom gått över till den helt plötsligt. Vad är detta? Då verkar vi ju som ekare av dom, illa illa. "Spiders" föresten, vad är det för nåt egentligen? Får hitta någon fin klang då man kan skrika "Järfälla".

Kommentarer
Postat av: Emma

Järfälla funkar bara med basröst och betoning på ALLA stavelser

2009-11-01 @ 23:13:40
Postat av: Jennifer

får väl börja säga "ett, två, tre, tjalalala" då

2009-11-02 @ 10:16:34
URL: http://jenniferbjork.blogg.se/
Postat av: Emma

Eller så kör vi på något helt random :)

2009-11-02 @ 13:34:57
Postat av: Jenniecool

ett, två tre, tjalalla är inte random menar du? hahaha :D

2009-11-02 @ 16:51:28
URL: http://jenniferbjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback
RSS 2.0